April 14, 2010

PUBLICERAT DEN: 2010-04-14 KLOCKAN: 21:40:52
Nu har jag spenderat 2 dagar hemma. Två dagar med halsont, huvudvärk, munblåsor, förstorade halsmandlar och förkylning. Hade en natt med feberfrossa oxå. Tycker jättesynd om mig själv.
Mår inte superbra men tänkte ändå ta mig till jobbet imorgon.
Det skulle nämligen kunna vara början på min vårallergi. Vet inte, brukar inte bli riktigt så här dålig, men man vet ju aldrig från år till år.
I veckan ska det iaf inhandlas clarityn!
Jag måste nämligen bli bra till helgen...
Vi ska nämligen på bröllop!
Ett av paren i vår föräldragruppen ska gifta sig och jag är väldigt förväntansfull! Jag tror nämligen att detta bröllop blir lite mer "ovanligt"... Om man jämför med ett "vanligt" bröllop. Och med ett "vanligt" bröllop menar jag vit långklänning med traditionell inmarsch i kyrkan...
På min kompis Carros bröllop hade de en popgrupp (delar av svensk pop + delar av Katten skogmans orkester) som spelade hela tiden. Och hela bröllopet hade Beatles tema! Det var skit häftigt. Senare sen på kvällen spelade ett gäng balkanmusik.
Det är lite "annorlunda" bröllop i mina ögon. Inget jag själv skulle välja men skithäftigt och superroligt hade vi då! =)
Nog om bröllop, det blir nog skitbra hur det än är upplagt! Jag tror dock på rock tema...

Idag har vi haft fotografer här. Eller en fotograf och 2 mäklare. Lägenheten har fotats i olika vinklar och kommer inom kort komma ut till försäljning.
Så vi ska alltså flytta...
Till hus.
Ja, det stämmer.
Allt har bara gått lite fort och det har varit väldigt mycket de två sista veckorna så jag har inte orkat prata om det, mer än på jobbet. Där jag har tjatat o tjatat om detta fina hus... hihi.
Det känns oxå så himla konstigt! Lite vemodigt.
Jag vill inget hellre än att Sigge ska få en gräsmatta med lekstuga, gungor och sandlåda...
Samtidigt som det inte längre kommer funka att "ta vagnen ner till stan". Gå en promenad till slottet, eller sätta sig på "Krusen" var o varannan dag som vi gjorde förra sommaren.
Vi bor ju så HIMLA BRA. NU.
Läget är det optimala här i Kalmar.
Med världens bästa lägenhet om man bara renoverade den lite till.
Men renovering kostar.
Trappuppgång utan hiss är jobbigt med små barn.
Och även om lägenheten är STOR så är den liten när det gäller förvaring.
I en lägenhet är ALLT synligt, för det finns aldrig tillräckligt med förvaring!
Ska man sen, i framtiden, fundera på fler barn så kan man heller inte bo kvar här.
Så hus blir det och jag är SUPERNÖJD med detta fina hus vi har hittat! :)

När vi träffade vår föräldragrupp bodde förutom vi, 3 andra par skit nära. Ett fjärde par med ca 10 min gångväg och nästa inte mycket längre bort. Nu har 4 av dessa par flyttat, alla till hus. Och vi träffas ändå fortfarande. Vi har inte många vänner kvar här i närheten då även Andrea o Martin, som oxå bodde jättenära nu oxå bor i hus.
Så egentligen är det inte så mycket som håller oss kvar här.
Bara "bekvämligheten" -om det finns något som heter det och närheten till ALLT! =)
Men nu ska jag inte vara sån! Vi kommer få det superbra i vårt nya fina hus! =)
I♥it!

Kommentarer
Kommentaren skickades av: Jenny Ph

Alltså gud va roligt med hus Sandra! Verkligen grattis! Att bo i hus är också en dröm som jag har...Vart ligger nu det här fina huset som du pratar om??



Kram

2010-04-16 @ 14:14:08
URL: http://frokenph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0