Framsteg

PUBLICERAT DEN: 2010-04-28 KLOCKAN: 22:02:46
Då har jag äntligen deklarerat färdigt. Skönt! Det tar ju alltid sån tid. Särskilt när man vill ha lite pengar tillbaka...
Jag hann aldrig börja med förberedelserna inför partyt  imorgon... det blev tyvärr inställt. Vilket gör mig jäkligt sur! Därför blev jag glad att jag aldrig hann börja med det.
Det tar ju lite tid att fixa...
Har snart jobbat ytterligare en vecka. Det går bra och är roligt. Dock väldigt påfrestande vissa dagar.
Jag önskar just nu att alla barn kunde vara väluppfostrade, ha respekt för vuxna och gilla allt o alla. Tyvärr är det ju inte så...
Åtminstone inte där jag jobbar!

Annars är allt bara bra.
Sigge älskar dagis. Trots att han kommer hem med nya skrubbsår dagligen! (vilket verkar tillhöra hans lek, han är visst ganska "vild")
Han tycker inte det är roligt att bli hämtad på eftermiddagarna och det är ju ett gott tecken!

Just nu är vi inne i en bokperiod (eller vi har varit egentligen sedan han var typ 1 år)
Vi läser och sjunger hela tiden. Böckerna betas av en efter en och det blir säkert 10 böcker per dag.
Sånger som Imse Vimse Spindel, I ett hus vid skogens slut, Jag hamrar o spikar osv gör han glatt rörelse till. Helst BAMSESPINDELN. Den är ROLIG! =)
Och så Djurgårdsdansen -en seciell dans som dansas av Sigge o pappa!
Vi räknar ALLT... 1,2,3, säger han och så 10!
Han säger nu ord som rund och ring, gunga och klocka.
Han gillar oxå BARBAPAPPA och mycket är just Barbapappa.
Igår åt vi "Tummenglass" -en rosa pinnglass med jordgubbsmak.
På pappret fanns Tummen, han var självklart Barbapappa. =)

Imorgon är det en månad till Sigge fyller 2år. Tiden bara flyger iväg.
Det roliga är dock alla framsteg man ser varje dag... HÄRLIGT!

Dax att se True Blood!

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0