Stockholm i mitt hjärta...

PUBLICERAT DEN: 2010-05-03 KLOCKAN: 22:10:21
Så vi firade Valborg i Stockholm.
Andreas hade fixat en överraskningsresa (och bokat för länge sedan)
Nu skulle den då bli av. Jag hade ingen aning om vart!
Så när vi lämnade Kalmar strax efter 9 i fredags visste jag inte om vi skulle norr eller
söder, öst eller väst.
Jag trodde ett tag på Ullared, ett tag på en krysning.
Och så på Norrköping. Ja spekulationerna var många, men inget fick jag veta.
Vi åkte norr... Men snabbt insåg jag att jag inte skulle orka hålla mig vaken...
Så efter Mönsterås någonstans somnade både Sigge o jag!
Ha, vilka härliga reskamrater han hade Andreas! ;)
Varje gång jag vaknade till försökte jag resa på huvudet o se om vi närmade oss Västervik...
Sen, svängde vi plötsligt av. Vår första anhalt var Tindered.
Här blev det fika i det vackra vårvädret!
Här stod tuppen o gal. Så efter farmors goda bullar blev det en titt i hönsgården!


Fikapaus i Tindered

Sen fortsatte vår färd mot utsatt mål. Jag körde till Norrköping och här skulle jag parkera
centralt. Aha, Norrköping var alltså vårt mål!?
Jaa, åtminstone i ett par timmar.
Här gick Sigge o jag lite på stan och sedan åt vi alla tre lunch i en park.
Det var varmt o skönt!
Första lunchen ute i vårvädret för i år! =)

Sen visade det sig att vi inte skulle stanna. Jag fick köra vidare norr ut.
Min första gissning var nu Kolmården. Och senare givetvis Stockholm.
Och Stockholm blev det!
Och Elite Hotell Arcadia!
Här skulle vi fira Valborg, i centrala Stockholm.
Andreas påstod att han inte hade något planerat. Så direkt började jag planera
vilka kompisar jag skulle hinna träffa...
Vi satt där på sängen o pratade förfullt när det knackade på dörren.
När jag och Sigge öppnar står lilla Issa där!
Jag bara stirrade på henne. Fattade inte riktigt vem det var.
Sen kom hela familjen fram.
Så Issa o Dedde med familj var oxå där! Surprice! ;)

Det var mycket trevligt!
Så vi satt på hotellet o pratade o "förfestade" lite.
Sen var det middags dax. Då gick vi mot centrala Stockholm!
En mysig liten Italiensk restaurang hittade vi på Odengatan (tror jag det var)
Och gott så inåt norden!


Sigge o Dedde beställer mat


Kram på dig Issa och tack för att jag fick äta av din pizza! :)

På lördagen var det visst första maj och allt var stängt!
Eller inte, det gick bara som en söndag! Vi promenerade från hotellet och
enda ut till Slussen. Hur långt som helst... haha.
Så tog vi Djurgårdsfärjan över till Skansen.
Vädret var något kyligt. Växelvis sol men blåsigt.
Så promenerade vi runt på Skansen. Mycket trevligt då jag inte
har en aning om jag varit där tidigare. Men det har jag troligtvis, men för
länge sedan.


På Skansen gick denna vackra påfågel omkring.
Annars var det björnar och älgar och ugglor, hästar och grisar och
små killingar som gällde.
Sigge älskade det! =)

Sen skulle killarna på hockey o fotboll. Shopping gällde för tjejerna + Sigge.
Sigge sov hela shoppingturen, helt slut av att ha sprungit runt på skansen.
Som tack för att han hängde med hela dagen och var så duktig fick Sigge
en lego brandbil (duplo). HAn var hur stolt som helst över denna bil och
älskar den verkligen!
Kul när han gillar en leksak...

Sent på kvällen blev det utgång. Vi gick återigen hela vägen till stan.
Denna gång till en Mongolisk restaurang med hur god mat som helst.
Vi passade oxå på att träffa moster Ulli. Som var med oss ute o åt! Kul!

På söndagen drog kusinerna hem till Vimmerby. Andreas skulle se på fotboll på Råsunda.
AIK - Djurgården (1-2)
Sigge o jag var med en stund. Gick runt o kollade på folk.
Men sen gick vi på shoppingtur. Sigge fick lite Pippikläder (som just nu är hans idol)
Och jag hittade mig en tunika på rean! Kul! =)

Tack Andreas för en lyckad och välplanerad resa och tack familjen N/O som hängde på!
Detta gör jag gärna om! =)
Tack oxå för all barnvakt av Sigge! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0