En mus...

PUBLICERAT DEN: 2010-07-05 KLOCKAN: 13:35:17
... i vårt hus.
Så bra började det.
"Det är musbajs här" sa jag.
Ingen trodde mig förrän de fick se det med egna ögon.
"Japp ni har en mus i ert hus"
Hmm...
Men vart?
Det är mörkt, det är tyst, jättetyst...

Så hörs det ett ljud. Någon trippar på vårt golv.
Någon knaprar på något.
Shit, vi har verkligen en mus här inne...

Andreas o jag flyger upp. Han med en kvast, jag med ett nervöst fnitter.
Andreas smyger runt med kvasten, letar efter musen.
Jag försiktigt efter...
"Den är där under kylskåpet" säger Andreas.
Jag fnittrar ännu mer o ännu högre.
Med kvasten får han ut musen. Jag skriker.
Väcker Sigge.
Jag in till Sigge, Andreas efter musen som i sin tur redan gömt sig på nästa ställe.

Hmm... ingen fångad mus... inget mer har synts eller hörts...

Är den borta? Död?
Eller har vi skaffat oss ett husdjur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0