Uppdatering fran oss i varmare land...

PUBLICERAT DEN: 2010-01-27 KLOCKAN: 09:34:24
Aj da vad lange sen det var jag skrev...
Orsak?
Jo, natten till fredagen i forra veckan blev jag sjuk...
Maginfluensa.
Lag hela dagen och hade noll krafter.
Skulle packa det sista och stada upp lite infor resan, men inte!
Andreas fick fixa allt nar han kom fran jobbet!

Sa kom han hem o fixade allt.
Nar Lets Dance borjade somnade Sigge o jag!
Vid 6 gick jag upp for att fixa lite innan avresa.
Magen verkade helt ok.

Sa hade vi packat klart o var fardiga for en LANG tagresa ner till Kopenhamn!

Tagresan gick superbra. Sigge var pa bra humor hela tiden
och valdigt intresserad av vad som hande.
Inga sura miner har inte!
Antligen fick jag i mig min forsta mat oxa pa flera dagar.
Andreas hade gjort supergoda baguetter at oss...

Sa kom vi till Kastrup ca 11.30. Planet till Istanbul skulle nu ga
kl ca 17.30. LANG vantan! MYCKET LANG vantan!
Vi fick bytas om att underhalla Sigge, aven om Andreas
gjorde det mest. Vi gick upp o ner for trappor, drog honom i vagnen.
Han fick aka san dar STOR vagn som vaskorna ska aka pa osv.

Sa var det dax att ata... Burger King ar enklast med Sigge, da vet man att
han ater och sa gor det inte sa mycket om han stimmar!
Sa hamburgare at vi, aven jag lite...
Sen var det dax att checka in, stavas det sa???

Nar vi kommer till incheckningen sager tjejen dar...
Har du nagot annat pass?
Vad da annat pass?
Ja ditt har ju gatt ut...
Vad da gatt ut?
Jag kande hur paniken borjade komma...
Jag kollade pa passet o dar star 2009!
AAAAAA... gode Gud, vad hander nu!

Till polisen fick vi springa i ilfart...
NEJ vi kan ingenting gora...
VAD DA INGENTING GORA?
GOR NAGOT FOR SJUTTON, JAG SKA JU TILL THAILAND!!!!!

Du kan aka till STURUP, du maste till den svenska polisen sager han!
SKOJAR DU?????
SA jag gjorde som han sa.
Puss Andreas, puss Sigge.
3 timmar kvar till flyget ska ga o jag ska aka tillbaka till SVERIGE!

Jag sprang ut till taxin, tararna rann da vi bestamt att om jag inte
skulle hinna far de aka utan mig...

Jag ANTAR att ni vet resultatet?


Jag fick tag pa en dansk kille som korde mig i (HUPS) 158km/tim
till Sturup flygplats.
Jag forsokte vara trevlig o smaprata, men satt mest o var orolig for att inte fa
folja med pa denna resa som vi planerat sa lange!
35min senare star jag pa Sturup.
NEJ tyvarr, jag tror inte att polisen ar har idag sager tjejen i informationen.
PANIK, PANIK!
Ni far nog aka in till Malmo!
En lordag? Ar polisen oppen da?
Nej jag vet inte, svarade hon pa det...
Men spring du upp o kolla!
Jag springer...
Dorren ar... LAST!

SHIT! Vad ska jag gora...
Jag borjar springa ner igen, moter (som tur ar)
en polis i trappan.
Han oppnar upp o ska borja fixa ett pass.
Datorn funkar INTE!
Jag ser hur tiden tickar ivag...
Andreas ringer o sager att jag far aka dagen efter.
Nej, nej, nej!
Det gar inte.
Vi fixar inte det.

Det kommer en annan polis.
De far borja ringa samtal.
Tiden tickar.
Taxin vantar...

fortsattning foljer...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0