Mitt nya liv... del4 (Soppdieten)

PUBLICERAT DEN: 2010-01-06 KLOCKAN: 20:49:02
Idag fick jag utstå frestelser...
Flera gånger dessutom.
Vi åkte ut till Drag dit även mormor o morfar skulle komma.
När vi kom dit satt de och åt värsta lyxlunchen...
Goda mackor med hur många pålägg som helst.
Och så kladdkaka och mina favvo bullar.
Andreas o Sigge sätter sig o äter...
Jag plockar fram en banan, då det stod 5st på dagens meny...
Skar den i pengar och började mumsa.
Fick i mig en stor kopp kaffe och sen efter det ett par glas
vatten och min smarriga soppa...
"Ska du verkligen äta det där" fick jag höra ett par gånger.
Mackorna med torkad skinka såg förjäkla goda ut, men jo, ska jag så ska jag!

Det var frestelse nummer ett!

Och här kommer då nummer två!
Efter att vi varit ute på Hansa City (Tack för den fina snögubben och tröjan till Sigge!)
Skulle vi äta mat. Givetvis pizza.
Mormor som är glutenallergiker kan då t om äta en.
Jag är inget stort pizzafan men om jag ska välja på dietsoppa med kål och lök
eller pizza, tar jag hemskt gärna en pizza.
Vi skulle ta med pizzan ut till Drag...
Jag skulle beställa...
"2st pizzasallader tack". Ja, jag var inte den enda som blev
förvånad över att höra mig själv säga det...
Pizzabagaren oxå...
"2 pizzasallader"??? upprepade han
"Ja det stämmer, jag tar 2 pizzasallader".
Sen satt jag då där...
Alla käkade sin goda pizza, t om mammas glutenfria såg
helt plötsligt väldigt smarrig ut!
Jag käkade min soppa, 1,5 pizzasallad och drack massor med vatten!
Helt ok faktiskt!
Mera beröm till mig som verkligen motstod frestelse nr 2!

Så på menyn...
brunch: bananpengar och massor med vatten + kaffe
lunch: soppa
mellanmål: banan
middag: soppa och 1,5burk med pizzasallad
kvällsmat: banan + kaffe och lite mjölk (urk!)

Har ju fuskat lite idag... Skulle ha ätit 5 bananer (minst) samt 5 glas mjölk.
Men har inte lyckats få i mig någon mjölk tyvärr...
Fick egentligen inte äta sallad idag heller. Men jag gjorde min egna lilla
matlista för att inte tröttna.

Förresten... Idag på morgonen stod vågen på -3,2kg! 

JEHU!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0