Mitt nya liv... del3 (Soppdieten)

PUBLICERAT DEN: 2010-01-05 KLOCKAN: 22:47:48
Gick upp och klev i stort sett på vågen direkt...
-2,4kg.
VA??? Vad står det för siffror???
2,4 KILO mindre än vid invägningen...
På endast 3 dagar...
Shit!
Detta är verkligen en effektiv metod.
MEN och här kommer då ett men ...
Kan jag hålla det när jag börjar äta "normalt" igen???
Nä, kanske inte. Men lovar att försöka.

Gårdagen var jobbigast. Idag har allt bara flytit på...
Eftersom jag är världens störta GODISGRIS måste jag ha
tankarna på annat håll för att inte trilla dit.
Jag måste aktivera mig och det hela tiden i stort sett.

Som tex igår städade jag bort alla kryddor från kryddhyllan.
Jag har tänkt på det så himla länge och nu äntligen tagit tag i det...
Nu står de (kryddburkarna) istället utplacerade där jag hittade plats, men lovar göra
något åt det oxå framöver...

Idag var vi en sväng på stan...
Kollade lite på rean. Men kände mig inte direkt engagerad...
Tiden gick dock och inget godissug här inte...

Vi har ett godisskåp här hemma.
Jag samlar allt mitt lösgodis, Andreas sina chipspåsar och så lite annat
smått o gott såsom popcorn och chokladaskar från i julas...
Det ligger kvar! Allt är kvar. Jag har inte tagit något på 3 hela dagar.
Inte en endaste ynka liten godisbit!
Det borde jag få väldigt mycket beröm för tycker jag.... =)
Igår var jag dock skitsugen.
Vi har en chokladask som har 4 bitar kvar. 4 bitar -alla samma!
4 chokladbitar av mörkchoklad med något äckligt i.
DE ville jag så gärna ha igår...
Och istället för att vara smart och bara slänga dem (eftersom ingen kommer äta upp dem ändå)
gick jag förbi dem och tittade på dem hur många gånger som helst...
Tänk er mig... att gå förbi godis utan att ta...
Även om det är äckligt godis...
Jag brukar ALLTID vara den första som dyker ner i en godisskål annars!
Alla som känner mig vet...

Ok, dagens matschema kommer här:

Brunch: soppa och massor med vatten
mellanmål: kaffe
mellenmål: clementin
Sen lunch/tidig middag: soppa
mellanmål: päron o clementin
kvällsmat: soppa
mellanmål: kaffe och ett halvt päron.
Har varit lite dålig på att dricka vatten idag.
Men ca 1-1,5liter tror jag.

Nu ska jag strax på vågen för att kolla hur det ser ut ikväll...
Imorgon blir det en lite "konstig" dag...
Man ska nämligen äta bananer och dricka mjölk.
Bananer är den bästa frukt jag vet men mjölken vet jag inte
säkert om den kommer ner. Det är ju skit länge sen jag drack mjölk senast.
Säkert 10 år, om inte mer!
Helt ok med mjölk till flingor, bär o liknande men inte för att dricka.
URK!!!!

Kommentarer
Kommentaren skickades av: Cilla

Lycka till Sandra! Jag ser fram emot att höra mer om resultatet och hur det går =) Kram!

2010-01-06 @ 09:15:13
Kommentaren skickades av: jenny

haha va det är roligt att följa en som nästan bantar på samma vis och som har exakt samma godissug som mig!

2010-01-06 @ 09:39:24
URL: http://fruljungner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0