del 2 fr varmare land!

PUBLICERAT DEN: 2010-01-27 KLOCKAN: 16:04:08
Sa jag star dar pa STURUP och ar smatt hysterisk...
"Jaha, och hur tankte du" sa polisen for att smaprata lite...
Vad da tankte? Tror du att jag planerade att aka pa ett
gammalt pass eller, tankte jag saga till honom.
Men det kom nog bara "Jag tror inte att jag tankt sa mycket".

Tors jag i detta lage ERKANNA att jag ar utbildad for att
jobba pa resebyra. Tors jag aven tillagga att jag HAR JOBBAT
PA RESEBYRA I 2,5AR OCH SAGT VARJE DAG TILL
FRAMMANDE MANNISKOR:
"GLOM NU INTE ATT PASSET MASTE VARA GILTIGT I 6 MANADER
EFTER HEMKOMST!!!!"
Egentligen INTE, men jag gjorde det anda precis!

16.10 tror jag att allt var fixat. ANdreas hade ringt o sagt att
ar jag inte pa plats 45 min innan avgang sa ar det forsent.
Da far jag aka dagen efter.
Sa ut till taxin och killen som vantat pa mig.
Och i ilfart kor han mig till KASTRUP.

Jag har aldrig nagonsin akt en san dyr taxiresa. Och hoppas innerligt att
jag for alltid ska slippa!
Sa, dar rok nagra tusen av min reskassa! ;(

16.35 stannar taxin pa Kastrup. Vilken tur att incheckningen bara ar
innanfor dorrarna.
Jag ar evigt tacksam till den chaffis som korde mig over Oresundsbron i
en fyhelsikes fart (tors inte skriva siffrorna) Har aldrig tidigare akt sa fort iaf!
Och jag ar evigt tacksam Andreas som fick ta hand om Sigge + all packning pa
Kastrup samtidigt som han sjalv var i upplosningstillstand!

Nar vi sen checkade in och val var pa andra sidan fick vi se att flyget till
Istanbul var 2 timmar forsenat!
For sjutton alltsa! Har har vi stressat ihjal for ett plan som ar 2 timmar sent!
For det stod Turkish Airlines atminstone for mat pa flygplatsen!
Jag o Sigge at Sushi!!!!!! :)

19.00
Antligen far vi boarda flyget. Det ar ganska sa daligt med folk.
Vi satt allra langst bak och fick en hel rad for oss sjalva. GOTT!
Har borjade oxa potensiella barnvakter dyka upp ;)
De turkiska flygvardinnorna ALSKADE Sigge och busade for fullt med honom!

Eftersom vi nu ar sena till Istanbul skulle det bli att skynda till nasta flyg.
Men sa far vi veta att alla flyg ar sena.
Aven det som ska till Thailand. Alltsa inga bekymmer.
Och varfor var da alla plan sena?
Troligtvis for att snon lag vit pa landningsbanan i ISTANBUL!!
Oj oj oj vad kallt det var dar...
Vi som trodde att vi akt ifran kylan och kande oss lite lurade nar vi klev av
flyget.

Ca 23.30
Pa plats blev det dock att skynda till gaten. Folk var som
yra hons och knuffades och skrek.
Shit sa endel beter sig nar det blir panik.
Val framme sattes vi pa en buss och slussades ut till flyget.

Nu far Andreas och jag platser 2 rader fran varandra.
Men en vanlig kvinna byter plats med oss och vips
sitter vi brevid varandra.
Brevid Andreas sitter en sur finne. Som klagar och snabbt
marker vi att han inte kommer gilla att ha Sigge brevid sig
i 10 timmar.
Han byter plats... och tillbaka kommer... INGEN!
Sa helt plotsligt har vi aven hans plats, vilket nu betyder 3 st saten.
Sigge far alltsa ett eget! :)

2 timmar har nu gatt i flyget, det har annu inte startat!
Sigge har dock somnat och jag slumrar ibland.
Sa ror sig planet och ett hogt DUNK hors.
Det skvallras om att en man som tvattade vingen pa planet
ramlat ner och vingen har gatt sonder.
Det later som ett helt otroligt skamt, nagot sadant kan val anda inte handa.
Men jo, mycket riktigt. Vingen ar sonder och tekniker maste kolla pa
det. Vi maste lamna planet... 
En buss hamtar oss, vi kors till terminalen.
Vi far en macka och dricka.

04.30 sags det att flyget ska ga igen, alltsa om 1,5tim.
Vi gar runt lite. Och sa star det 07.00.
Alltsa 07.00 ska planet ga istallet.
Herre Gud!
Vi lagger oss pa filtar pa golvet. Och somnar!
Sa skont sa!
Nasta gang vi kollar ska flyget ga 08.00.
Shit, shit, shit vilken vantan.
Vi sover o vaknar, sover o vaknar o fryser!

Sen blir det da dax, vi slussas in i avgangshallen.
Far sitta dar o vanta. Och vanta!
Vi somnar.
Man har inte langre nagon koll pa vad klockan ar.
Planet anlander... Vi gar in till samma platser.
Fler manniskor ar nu med men vi far anda vara 3 platser!
Hur skont som helst.
Ca 2 timmar senare ar vi pavag.
Herre gud vilken resa!

Nu vet vi att vi har missat vart flyg fran Bangkok till
Koh Chang och sa aven en hotellnatt pa plats...
SURT!
Resan gick dock over forvantan.
Sigge skotte sig utmarkt.
Bara mamma som madde lite daligt och behovde krakas!
Jag klarade inte av att ata och inte att kanna lukten av det som
serverades. Nagot ackligt!!!!!
Sigge at dock och det var ju bra!

Vid 23-00 tiden landade vi i Bangkok.
Dar stod vanliga manniskor och hjalpte oss vidare.
Vi fick en gratis natt i Bangkok och en flygresa till
Koh Chang dagen efter...
Hur bra som helst och jag ar aterigen mycket tacksam
till de som hjalpte till!
I Bangkok fick vi ett mycket fint hotell nara flygplatsen
och de stod for transfer o allt!

Klockan 12 dagen efter skulle vi sedan flyga vidare...
Vi hade satt klockan pa 09 for att fa sova ut!
06 ringer telefonen. Jag lagger pa...
Vid 07 kommer en kille och knackar pa.
"Er transfer gar nu".
"Vad da nu..."
"Ni far 20 minuter pa er"
OK 5 min senare har jag packat och lamnar rummet med Sigge!

De har bokat oss pa 9 flyget och nu i efterhand ar
vi supernojda med allt de gjort for oss...


Vi ar nu i Koh Chang och jag kommer tillbaka inom nagon dag!
SOV GOTT!


Kommentarer
Kommentaren skickades av: Cilla

Men Herregud Sandra vilken resa! Det är nästan som ett skämt allihopa. Tänk vilken bra bok du kan skriva sen, helt hysteriskt roligt! Hoppas nu att det resterande av resan blir mer stillsam och NJUT av ledigheten och varandra. Jag är avis!

Kram!!

2010-01-27 @ 17:02:58
Kommentaren skickades av: Cilla

Du har fått en blogg-award av mig. Kolla min sida :)

2010-01-27 @ 20:03:48
URL: http://alacilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0