Såg Oprah idag...

PUBLICERAT DEN: 2009-01-28 KLOCKAN: 13:43:26
Det var det sorgligaste jag sett på länge. Det handlade om en mamma som lämnat sitt lilla barn i bilen... Helt glömt bort det då hon i vanliga fall inte hade med barnen i bilen på morgonen, utan mannen lämnade dem på dagis...
Barnet sov när hon klev ur och gick in i skolan för att jobba...
På eftermiddagen när barnet äntligen hittades hade det dött av värmen. 3 år gammal var flickan!
Kvinnan var nu (vet ej när detta program spelades in) en av USAs mest hatade kvinnor, enligt henne själv.
Den ständiga frågan löd "hur kunde du gör så, vilken mamma gör så"?
Jag satt själv med denna tanke men insåg att bryter man sin vardag och gör något helt annat än det vanliga så skulle det säkert kunna hända vem som. Även mig...
Visst har jag lämnat Sigge sovandes i bilen när jag sprungit upp med matkassarna t.ex... Vem har inte gjort något sånt?
Vem säger då att om jag t.ex får ett telefonsamtal eller träffar på någon i trappen, kommer ihåg mitt barn??? Eller ännu värre ramlar omkull och bryter benet...

Jag led något fruktansvärt med henne och lovar att jag inte ska tänka så igen. Det kan tyvärr hända oss alla, även den beste!

I USA hade men 33 liknande fall under samma år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0