Uppdatering av helgen!

PUBLICERAT DEN: 2008-09-15 KLOCKAN: 00:28:58
Helgen var mycket bra. Vi började fredagmorgonen med att städa... städa, städa varje fredag och så varje jul... det tycker jag är kul! NOT!!!
Vi städade i stort sett fram till vi stupade i säng... Såg kanske något på tv däremellan och åt väl lite mat också men annars var vi nog ganska så flitiga! =)
Vi bestämde att alla jackor och skor skulle in i garderoben för vem sjutton använder ett par flippflopp, ett par foppatoflor, ett par svarta lågskor, 4 par gympaskor, 1 par stövlar och ett par vita lågskor???? JA, det kan väl ändå inte vara Andreas och jag? Inte samtidigt i vilket fall... Nä, allvarligt talat. Ett par skor i taget tack! Och så blev det...


Ett par skor... Sigges skor från Lindex...

Kass bild, men ändå!

Så blev det lördagmorgon och vi gick upp tidigt. Lät Sigge sova lite längre då han hade varit vaken till 00.00 ungefär på fredagnatten. Han ville verkligen vara med och städa, ända till slutet! =)
Jag fick i vilket fall chansen att göra mig fin på morgonen, Andreas var och hämtade tårtan och sen var det typ dax att dra till kyrkan...
Andreas och Sigge gick någon minut innan mig då de skulle slänga lite sopor... Jag gick ner, insåg att det kunde bli dåligt väder... sa till Andreas att det var bäst att jag hämtade paraply och regnskyddet... och tur var det för gissa vad!?
Jo där innanför dörren till vår lägenhet hängde... DOPKLÄNNINGEN!
Haha! Shit tänk om vi kommit till kyrkan utan den, det hade väl varit roligt? Stackars Sigge... vilken morsa han har! ;)
Förresten tjatade ju prällen om att det inte heter Dopklänning, han är ju kille så det heter dopdräkt...

Ja utanför slottet mötte vi mormor och morfar, moster Ulli och kusin Pontus. Vi var ju lite sena så jag var jäktad som fasen... men vi hann som tur var! I kyrkan väntade moster Andrea och Martin som trodde att vi glömt dom... haha! Nä men de undrade givetvis var vi höll hus. De hade ju varit duktiga och hållit tiden!


Faddrarna bär in Sigge i Slottskyrkan

Nu är det dax att sova... den spännande fortsättningen följer...

Kommentarer
Kommentaren skickades av: fruljungner

jag ser minnsann att moster/fadder andrea har en likadan tunika som mig, den e superfin!

sigge e också fin i sin dopklä....dräkt!!

2008-09-15 @ 09:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0