Så olika man kan vara...

PUBLICERAT DEN: 2008-09-30 KLOCKAN: 23:03:23
Har funderat lite på tjejerna i vår föräldragrupp... Vi är ÅTTA stycken som umgås mer eller mindre varje vecka (ibland faktiskt varje dag...) Vi är lika och trivs väldigt bra ihop men ändå så olika!
Ta bara det här med städning... En tjej tvättar, diskar, dammsuger, lagar mat och går ut med hunden varje dag... samtidigt så tar hon hand om en bebis och inte nog med det... hon träffar oss andra tjejer och ett par dagar i veckan  jobbar hon oxå!
Hur i fasen hinner hon? Dygnet har ju ändå bara 24 timmar... för henne oxå!

En annan tjej erkände idag att hon är väldigt pedantisk... eller åtminstone var tills bebben kom... Förr kunde hon damma, dammsuga och tvätta golv varje dag! Åh GUD! Fatta, varje dag... vilket liv...
Tänk då jag...
Jag gillar egentligen när det är väldigt fint och städat, då trivs jag. Men hur länge klarar jag av att ha det så? Hmm... städar jag en fredag så är det lika skitigt på söndagen igen... Vilket egentligen är mycket trist men jag är ju själv med och skapar denna röra! Egentligen så bryr jag mig inte så mycket... jag har mycket saker (jag vet) och jag samlar på det mesta... räkningar, reklam, hårsnoddar, såna där vita små saker som sitter på en nyinköpt brödlev... Ja, egentligen kan man säga att jag samlar på ALLT! Åtminstone fram till att jag känner att NU ÄR DET KAOS, nu måste vi städa... Då görs allt på en och samma gång... toan tvättas, golven dammsugs, hyllor skrubbas, och de där små vita sakerna som satt på brödleven slängs... ja jag tror att ni förstår!
Då får jag lägga typ 12 timmar på att få väldigt rent... och rent blir det men så kommer helgen och återigen skapar jag mitt egna lilla kaos! Hmm... skärp  dig Sandra! Om du städar lite varje dag så slipper du långpasset...
Hur gör ni???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0