fortsättningen...

PUBLICERAT DEN: 2008-09-15 KLOCKAN: 22:38:18
Andrea bar in Sigge i kyrkan...



...och Martin bar ut honom! Däremellan blev Sigge döpt! Till Sigge, Axel...
Det var två andra bebisar med som också blev döpta och alla tre skötte sig exemplariskt i kyrkan! =)
Sigge var väldigt nyfiken och tittade på ALLT och ALLA. Han blev också lite putt när prästen ställde sig framför honom och höll tal, det betydde att han inte såg något! haha!
Annars var Sigge ganska så trött, gäspade STORT titt som tätt, käkade även på sidenbanden och drog i klänningen hela tiden! =)
Det "sköna" var att vi endast hade dopcermoni, vilket betydde att tre grabbar blev döpta och sedan var det klart! =) Jag hade valt "I Folkviseton" skriven av Nils Ferlin (Som för övrigt är en av mina favorit dikter!) och den spelades så fint när vi tågade ur kyrkan...

Lyssna HÄR!

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0