Dagens goda gärning!

PUBLICERAT DEN: 2008-09-18 KLOCKAN: 14:34:01
Idag när jag var i tvättstugan hittade jag ett par skitsnygga skor i torkskåpet! Vita Fred Perry skor... mmm... I´m löööving it...
Åh såna skor vill jag ha var min första tanke... (ajabaja!)
Vem hade väl märkt om jag hade gått omkring i ett par så där 7-8 nummer förstora skor?! Haha!
Nämen, under första tvätten lät jag dem stå kvar. Tänkte att ägaren kanske kommer förbi... men icke!
Jaha så vad skulle jag göra!? Låta dem vara kvar och låta nästa person sno dem, få det på mitt samvete! Nej och återigen Nej! Så jag tog upp dem hit och sen var jag så snäll och ärlig och skrev en stor lapp där det står vart skorna går att få mot en bra beskrivning!
Klart att man kan sno skorna om man vill MEN sån är ju INTE jag... Jag tror ju på att "som du vill att andra ska vara mot dig ska du oxå vara mot dom"!!! Och hade jag glömt mina nya snygga Fred Perryskor i tvättstugan hade jag givetvis velat ha dem tillbaka!
Vad hade jag varit för förebild till Sigge om jag tagit dem????
Nä nu mår jag riktigt bra över att ha gjort DAGENS GODA GÄRNING!


Så vad hade du gjort? Var nu ärlig....

Kommentarer
Kommentaren skickades av: Cilla

Jag tycker att din goda gärning är guld värd, och med handen på hjärtat hade jag nog gjort samma sak. Jag hade aldrig vågat sno dem, men kanske hade jag låtit skorna stå kvar i tvättis. Svårt att säga, men du är värd en stor fanfar. Fafafafa!

Krams

2008-09-19 @ 17:02:17
URL: http://alacilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0