Shopping och bebisar -går det ihop???

PUBLICERAT DEN: 2008-06-27 KLOCKAN: 22:20:55
Idag var det shopping dax! Vi ska på bröllop i augusti och nu är det dax att jaga klänning... Min snälla syster Andrea skulle vara smakråd och kom hit så fort hon slutat jobbet! Sigge var oxå med på noterna... iaf just då!
Vi började med en lunch på Kama Sushi, som jag tyvärr inte besökt på hur länge som helst (eftersom jag följde alla varningar mycket noga under min graviditet!) Vi slog på stort Andrea och jag! 12 bitar och ingen snack om saken... Mycket mycket gott! :)

Men vi hann inte ens få in maten innan Sigge vaknade i vagnen och ville ha mat! Om vi säger så här... lunchen tog väldigt lång tid då jag ammade honom och försökte äta samtidigt! Ingen bra kombination alls! Han verkade iaf nöjd efteråt och vi gick mot Åhlens! Hmm... då ville inte Sigge mer... Han hade nog fått nog av stan trots att vi inte ens hade börjat! Problemet kanske låg i att jag inte förvarnat honom som jag gjorde sist jag ville shoppa (då gick det ju så himla bra!) Iaf in på Åhlens och det enda jag kollade på var kläder till honom... TYPISKT!!!

Sigge grät hela tiden... Då kom vi på att vi kunde gå in på Kvasten (byggnad i stan med flera affärer) kanske kunde vi sätta oss någonstans! Det blev 4 kök! Andrea köpte oss lite kaffe och så blev det till att amma IGEN!!

Sen ner med Sigge i vagnen men NEJ DET GICK VERKLIGEN INTE!!! Han grät och grät. Andrea och jag ville ändå försöka. Vi turades om att bära på honom istället och gick in på VILA. Hittade en jättesnygg klänning där (som jag troligtvis köper om jag kan ha den!) men jag ville ju ändå ha något mer alternativ att välja på...

Tänkte att Sigge kanske gråter för att han vill ha ny blöja... Letade upp en toa men där var typ 10 pers i kön... Shit alltså! Jag har aldrig behövt en offentlig toa på shoppingtur i Kalmar tidigare och när man väl behöver en så är det KÖ!!!
Gick till 4 kök igen och frågade Malin, en gammal klasskompis, om vi kunde låna deras toa. Men de hade inget skötbord! Jag har verkligen inte brytt mig tidigare men hur gör alla ni stackars mammor (och pappor) som måste byta på era barn!? Fram för fler offentliga toaletter i stan!!!!!!!!!!!!

Vi tog oss iaf vidare till Aimas, där hade Andrea hittat en klänning tidigare och den fanns kvar. Mycket fin. Men vid det här laget hade jag tröttnat! Sigge var hysterisk och jag kände verkligen inte att jag hade lust för shopping! Klänningarna hänger kvar på sina ställ i affärerna, pengarna finns kvar i min plånbok... Jag hoppas verkligen att de finns kvar även imorgon för att då (om jag får någon ro) ska vi på ett nytt försök UTAN BEBIS!!!
Andreas får ta honom och Gud nåde honom om han stör mig!!! Haha!

Och om ni nu undrar hur det gick med Sigge... Som tur är tar det inte ens 10 minuter att gå hem... Han grät hela vägen! Väl hemma bytte jag blöja, vilket inte var fallet denna gång! Utan MAT var det han var ute efter! Jag fick amma igen och vi somnade gott tillsammans i sängen, helt utmattade båda 2!

Stegräknaren slutade på 6276 steg idag (hade jag fått kolla fler klänningar hade det givetvis blivit mer!)
Gårdagen slutade på 10994 steg!

Sov gott! Kram

Kommentarer
Kommentaren skickades av: Cilla

Vilken dag! Bebis och shopping verkade just igår inte vara den bästa kombinationen! Lycka till idag istället och hoppas att du hittar en finfin klänning!



Ps. Jag har tagit på mig en stegräknare på jobbet om dagarna, men jag lyckas inte komma upp i så där mkt steg som du. Hur himla mycket traskar du egentligen?!



Krams Cillan

2008-06-28 @ 09:08:11
URL: http://alacilla.blogspot.com
Kommentaren skickades av: jenny

fniss fniss

2008-06-28 @ 13:13:44
Kommentaren skickades av: Frida

Det är jättedåligt att det finns så få offentliga toaletter. Och dom som finns har ju inte alltid skötbord. Idag blev det bajs-blöj-byte för min del i barnvagnen, och det är inte det enklaste! =)

2008-06-28 @ 23:01:34
URL: http://niefrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0