Så var helgen...

PUBLICERAT DEN: 2008-07-07 KLOCKAN: 21:36:50
Nu var det länge sedan vi skrev. Mamma och jag var i Storebro hela helgen, hos mormor och morfar och trots att alla andra tog hand om mig där så orkade inte mamma bry sig om bloggen!  Hon tog det verkligen cool lugnt! I fredags åkte vi först bilen till Vimmerby för att träffa mammas kompisar Christian och Eva och Eva hade med sin dotter Agnes. Det var mycket trevligt och roligt att träffa dem! =)
Sen åkte vi hem till mormor och morfar och på kvällen kom mammas kompis Annie och jag fick ett par jättefina skor i present! =)

På lördagen sen tog vi det bara lugnt.
Mamma är dock lite frustrerad över att jag är så "snäll" och mår mycket bra när jag blir buren av släkten och vännerna... När hon bär mig blir jag helt till mig och jag vill bara ha mat... Men jag kan ju inte råför att hon luktar så gott! Som en "pizzeria för pappa" säger hon... haha! ;)

På lördagkvällen kom farmor och farfar över på fest! Det var himla trevligt att få träffa dem! =) Farfar säger att jag är lik honom och återigen blir mamma frustrerad! Ingen säger att jag är lik henne! Haha!
På kvällen grillade vi och åt god kaka och sedan kom morfars bror, Arne, och hans Maj-Britt på besök! Jag fick jättefina kläder i present av dem! =)
Alla stannade länge men jag sov visst i stort sett hela kvällen! Jag orkade inte umgås med dem...

På söndagen var vi hos farbror Markus och Ann-Sofie och mina kusiner Edvin och Issa och återigen tog alla hand om mig... Mamma fick ta det mycket lugnt. Så nu måste hon väl vara väldigt utvilad????
Det var kul att träffa mina kusiner och Edvin och jag bytte fotbollsbilder! Pappa och mamma tyckte att jag skulle få ett eget fotbollsalbum för att sedan, när jag blir större, kunna se vilka som spelade i EM den sommaren jag föddes!!! Sen tror jag att pappa och mamma tycker det är roligt att köpa och sätta in bilderna, kanske vill de ha egna album men vågar inte och då skyller de istället på mig... haha! Så är det någon som läser detta som vill byta eller sälja/köpa bilder så hör av er för att jag tror att vi har en del dubletter!!!! =)

Innan vi åkte tillbaka till Kalmar tog vi oxå en jättesnabb sväng till farbror Nicke men då var jag så hungrig att jag trodde jag skulle dö. Nicke fick inte en lugn stund!
Hemresan var ok men inte perfekt. Vi skulle åka tåg (för första gången) men det var inställt och vi fick istället ta bussen (första gången) och det var en gammal jäkel... Bussen läckte, det regnade in massor med vatten, som tur var slapp jag bli blöt!

Nu är det en ny vecka! Vi glömde räkna stegen i helgen, men det blev inte många i vilket fall! Idag var vi nere på stan och gick ganska mycket men mamma glömde stegräknaren men ca 6000 steg blev det nog iaf!

Hoppas att alla ni som läser detta får en trevlig vecka.
Jag har lite att se fram emot... föräldraträffen på onsdag och mormor och morfar och farmor och farfar kommer!

Så vill jag passa på att önska moster Andrea och Martin en trevlig semester!

Sigge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0