16 timmar...

PUBLICERAT DEN: 2008-07-03 KLOCKAN: 23:18:26
... sägs det att en bebis ska sova per dygn! 16 timmar, fatta! Min sover inte ens i hälften!!! Inte idag iaf!
Sigge sov jättebra under natten. Jag tror att det var typ 4 nästan 5 timmar innan han ville ha mat och ny blöja! Helt otroligt, så länge har han aldrig sovit i följd förrut!
MEN under dagen sov han ca 30 min i vagnen under en kort promenad... + 30-40min i baby björnen, också här under en promenad. Resten av dagen har jag ammat och burit omkring på honom! Varje gång han har somnat och jag har lagt ner honom i soffan eller sängen så har han vaknat och gråtit!
Shit alltså! Hur får man en bebis att åtminstone sova lite under dagen oxå så att jag kan göra något annat att vara den där matmaskinen!
Dammsugaren står just nu väldigt fint i vardagsrummet, disken blev till hälften diskad under dagen då han sov i babybjörnen... Nerspydda och nerbajsade kläder ligger just nu i handfatet och hela vardagsrummet är fullt av nytvättad tvätt (något som jag hunnit idag iaf!) Oj, oj, oj vad jag klagar...

Men idag är jag ärligt talat helt slut och har varit under hela denna vecka! Det är verkligen jobbigt med en bebis!!! Som tur är så fick jag lite egen tid nu ikväll (ja, nu några minuter framför datorn) samt ca 15 minuter i duschen! Jädrans vad skönt det var! :)

Nu är det matdax i sängen som gäller!

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0