två dagar kvar...

PUBLICERAT DEN: 2010-05-27 KLOCKAN: 13:43:12
Här räknar vi dagar...
Det är nu 2 dagar kvar till en
STOR födelsedag.
Nämligen Sigges 2 års dag!
Hur stor som helst ju...

M: Vad händer i veckan Sigge?
S: ååår (år med LÅNGT Å)
M: Ja, vem är det som fyller år?
S: Dedde år? Och så tittar har på mig.
M: Nä, han har ju redan fyllt år. vem är det som fyller?
S: Issa ååår? Och så tittar han på mig.
Nä, hon fyller senare i sommar. Vem är det som fyller på lördag.
M: Sigge ååår. Skriker han nästan.

Varje dag sägs samma visa... om och om igen.
Så slutar han alltid med hoho. För
att han vet att han ska få presenter.
Och dom kommer ju tomten med...
Eller hur var det nu igen?

M:Hur många år fyller du nu då Sigge?
S:Te år säger han då! (dock mer otydligt än vad jag skrev)
M: Nä inte tre år. Ska vi räka?
M,S: ett, två...  Jag visar mycket pedagogiskt med fingrarna.
S: Te, säger Sigge då!
M: ok, vi får inte räkna. två år fyller du och jag visar 2 fingrar.
Håller upp 2 fingrar på Sigge Tåååååå... säger han då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0