Sjukstuga

PUBLICERAT DEN: 2010-02-13 KLOCKAN: 18:59:57
Denna vecka har varit tuff, förjäklig rent ut sagt!
Måndagen var helt ok och vi hade väldigt få barn på jobbet.
Kräksjuka var de flesta hemma för och så några förkylningar.
Dagen gick bra, över förväntan då jag var ganska så sliten!
Tisdagen-förmiddagen ok.
Så ringde de från Sigges dagis, han hade kräkts 4 gånger!
Det var bara att packa ihop och ge sig iväg...
Inget fel på Sigge när jag hämtar honom. Han hade troligtvis fått ut allt redan.
Vi åkte dock hem, tog det lite lugnt. Gosade mest i soffan.
Onsdagen - Andreas fick vara hemma trots att Sigge var lika pigg o glad som vanligt!
Men man måste ju hålla sitt barn hemma minst ytterligare en dag efter de har kräkts
(och det kan jag tycka är superbra.)
Torsdagen -Sigge går till dagis. Dock ringer de vid 12 tiden. Sigge har fått vattkoppor.
Jag blir förvirrad och ringer Andreas.
Kanske är det myggbetten de menar säger han. Ja, fan så kan det ju vara!
Andreas hämtar, jag har kort dag på jobbet och vi åker alla till
BVC när jag slutat.
Nä, det är INTE vattkoppor, troligtvis myggbetten!
Jag ringer dagis...
Sigge kommer på fredag. Jag ringer mitt jobb. Jag ska jobba imorgon.
Så blir det då ÄNTLIGEN fredag.
Jag ringer mitt jobb. Jag har kräkts hela natten.
Andreas ringer Sigges dagis. Han blir hemma idag.
Vid 09 har jag kräkts färdigt.
Sigge och jag ser på Pippi och myser i soffan.
Klockan 11 kommer Andreas hem.
Han kräks!

Nu är vi helt ok. Sigge är lite trött o sliten men annars mår vi bra.
Måste säga att Sigge var helt fantastisk när vi låg i sängen och mådde pyton.
Han gick mellan Pippi i vardagsrummet o vår säng.
Vi busade lite i sängen men sov mest.
Sigge gjorde inget motstånd, klagade inte det minsta.
Han förstod att vi hade "ajaj" i magen.

Men vi är väldigt glada över att vara friska igen.

Kommentarer
Kommentaren skickades av: fruljungner

men kära ni, vilken skitvecka!!! krya på er!

2010-02-14 @ 20:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0