Och hur har din dag varit?

PUBLICERAT DEN: 2009-01-22 KLOCKAN: 23:05:29
Har ni någonsin haft såna där dagar då man känner att "faan, idag hade jag bara velat dra täcket över huvudet o inte lämna sängen alls?" Så skönt... för en sån dag har jag haft, IDAG!
Den värsta dagen på länge...
Det började runt sju med att Andreas tände lampan i hallen...
Blir ni också som jag helt frustrerade när ni vet att ni snart ska upp och ni vaknar typ 30-40 min innan och vet så väl att man hade kunnat få sova... om bara lite till!?
Så jag var skitförbannad på stackars Andreas som skulle gå till jobbet...
Jag hörde honom muttra "God morgon på dig oxå solstråle" när han lämnade rummet!

Ja, arg som ett bi var jag! (jag brukar vara det när någon väcker mig o jag inte får gå upp när klockan ringer...)
Om det dock hade fått sluta där... Om Sigge hade kunnat sova vidare... om bara 5 min så man hade hunnit gå upp o kissa. Men INTE!
Nä, det var bara att gosa lite med honom (inte alls fy skam men är man kissenödig så är man...) innan det blev blöjbyte och fina kläder på.
Idag skulle vi iväg på sångstund så han skulle få ha sin nya fina body som mormor inhandlat!

Jag plockade sedan fram lite leksaker o lade honom på golvet medan jag själv satte av mot toan! Medan jag ändå är här inne kan jag ju sminka mig oxå tänkte jag!
Kollade till Sigge lite, allt var helt ok.... Jag började sminka mig och insåg snart att jag tagit den mörka brunkrämen... den jag har när jag är lite brunare. Shit oxå! "men skit samma det är ju bara mammor o massa dreglande bebisar vi ska gå o träffa" tänkte jag o såg väl ganska ok ut i alla fall tillslut, dock något brunare än vanligt!

Kommer ut i vardagsrummet o känner en stark odör (det heter det väl när det luktar illa oxå, va?) Inser att Sigge behöver en ny blöja. Av med de nya fina kläderna, fixar iordning honom och inser snart att bodyn är dyblöt. Och Sigges ben och skötbordet oxå! Fan Sigge, var du verkligen tvungen att kissa NU? Vi har INTE tid... Vi ska ju på sångstund!
Snabbt av med alla kläder. Halvspringer till duschen o tvättar honom. Han är jättenöjd!!!

På med nya kläder... Sätter honom i stolen o går o fixar frukost. Då protesterar Sigge. Han skriker o gapar tills jag sitter brevid honom med frukosten. Klockan är nu strax över 9, vi hade stämt träff 9.30 och jag inser att vi inte kommer hinna! Skickar iväg ett kort sms. Äter och försöker mata Sigge. Han vägrar! Ska verkligen inte ha sin gröt som jag har fixat.
"Inte det oxå Sigge" tänker jag. Vi ska ju på sångstund, du MÅSTE vara mätt när vi ska dit!
2 små skedar gröt får han i sig plutten, storgråtandes dessutom. Ok, det får va det där tänkte jag och packade ner lite extra mat i väskan.
Klär på Sigge, som storgråter hela tiden. Sätter honom på golvet, fixar iordning mig med honom ålandes efter gråtande "mamamama". Jag tyckte skitsynd om honom men kände att vi inte direkt var bästa kompisar just då o då är det bättre att han ligger på golvet o gråter än att jag ska vara arg på honom o skälla på honom. Och jag lugnar ner mig om jag bara får vara själv i några sekunder!

Tar med honom och alla saker ner till vagnen. Bäddar ner honom och så fort vi kommer ut somnar han som en stock! 5 min efter utsatt tid var vi faktiskt på plats... "Jag går nog i kapp" tänkte jag o traskade på ganska så ordentligt!
Tyvärr småregnade det och jag kände hur mitt allt för bruna ansikte blev randigt...
"Men va fan vi ska ju bara på den där jäkla sångstunden" tänkte jag! (ursäkta alla svordomar, men jag tänkte faktiskt så!)

10.02 är vi på plats och det var hur lugnt som helst. Svettig o knallröd i ansiktet sätter vi oss på golvet och sjunger med som om inget har hänt...

När vi är hemma igen tar jag en Brio - en pensionärs godis- jag vet!!!! ;) Men de är jäkligt goda och dyra blev de oxå för ut kom tanden! Ja, eller plomben kanske det var... Nu gapar det ett stort hål i min mun!Tyvärr var det heller inte första för att i förra veckan losnade en bit av en annan tand! Men har man pengar så har man! (skämt o sido) Har dock inte ont så det får vänta!
FAN, varför just idag, varför nu?

Va fan skulle jag kliva ur sängen för?????

Kommentarer
Kommentaren skickades av: Becca

Å fy, din stackare. Vissa dagar ska man verkligen inte gå ur sängen..

2009-01-22 @ 23:14:22
URL: http://beckystoneheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0