Bokrean fortsätter...

PUBLICERAT DEN: 2009-02-26 KLOCKAN: 22:31:12
Klockan sju klev vi ur sängen idag Sigge o jag...
Direkt till köket, laga gröt, äta och sedan är vi hur pigga och glada som helst! =)
Han blir så nöjd när han får gröten, den är SÅ smarrig! =)

09.30 var vi på plats o mötte de andra mammorna och tillsammans gick vi till oxhagen för lite
sång och lek... det var SÅ roligt. Susanne (ledaren) lät barnen välja maraccasägg idag(de brukar få det men i vanliga fall går det snabbt)... de har regnbågens alla färger så det tog tid för Sigge att välja... Det blev ett rosa tillslut, det smakade bäst och kunde stoppas långt in i munnen!
Efter sången fick alla barnen leka, detta är så roligt...

Efter sångstunden gick Sigge och jag till maxi... Vi skulle leta efter en bok till farmor på bokrean... Tyvärr så fanns den inte där MEN vi hittade andra roliga böcker som fick följa med oss hem. Bland annat dessa:



Zigge - nästan proffs kände att jag bara MÅSTE köpa denna då 1 barnet heter ZIgge (dock med Z)
och Andreas har ju alltid sagt... "Du får bli vad du vill så länge du väljer på Fotboll, ishockey, tennis eller golfproffs"! haha! Så som sagt... titeln passar perfekt! Vi kanske får vänta lite innan Sigge förstår den, men vad gör de? ;)

Köpte också "Gissa hur mycket jag tycker om dig" Denna bok om kaniner var så himla fin så jag kunde inte lägga tillbaka den på hyllan! ;)

Nu får jag nog hålla mig borta från bokaffärerna annars lär det nog presenteras fler här på bloggen!
Men om några månader fyller ju Sigge år så jag tänkte att han kunde önska sig dessa...

Bu och Bä böckerna... så himla söta. Kostar just nu 39:- på Maxi
En tjock Pippi Långstrumpbok kostar även den 39:- där
Sist men absolut INTE minst en "låda" med 16 små böcker 1-16 där man ska lära sig räkna
kostar just nu 69:- på maxi.

Farmor, din bok ska vi gå och leta efter imorgon... Och den ska nog hittas!

Moster Andrea var hos oss på lite fika idag. Nu är det nog inte så lång tid kvar innan bebisen kommer. Torsdag 5 mars är den beräknad till men BB får sig nog ett besök redan i helgen misstänker vi. Eller?? Vi längtar så! =)

På lördag ska vi också på fest. Ja eller jag! En tjej i mammagruppen har tjejfest... Och jag har ju inte ammat på hela 3 dygn så lite ska jag väl kunna dricka. Andreas har ju lovat ta Sigge under natten o så söndagmorgon! Kanske blir det utgång oxå... Åh det ska bli riktigt kul faktiskt! Är lite nojig med vad jag ska dricka... Vad klarar jag av? Hur mycket? Känner mig som värsta tönten men jag har ju inte druckit på 1,5år. Jag räknar inte vinglaset på nyårsafton!!!!!
Imorgon ska jag planera närmare.

Sov gott.

Kommentarer
Kommentaren skickades av: Emma

ja visst är Bu och Bä-böckerna hur söta som helst!

2009-02-27 @ 07:36:24
Kommentaren skickades av: fruljungner

jag blev lullig på en cider så akta dig ;-)

2009-02-27 @ 07:55:58
Kommentaren skickades av: elinda eriksson

Äntligen är den på plats! Vad tycker du om min nya blogg design? Mvh Linda

2009-02-27 @ 23:16:20
URL: http://liudaeriksson.blogg.se/
Kommentaren skickades av: elinda

Tack så mkt!

2009-03-01 @ 22:08:17
URL: http://liudaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0