We´re alive!

PUBLICERAT DEN: 2008-10-19 KLOCKAN: 22:52:23
Ja jo vi lever... och vi mår bra... Jag lovar!
Jag har bara inte orkat skriva... och det har jag då fått höra!
Det finns två orsaker till att jag inte har skrivit!
1. Sigge har kommit in i en ny "fas", han har inte sovit så bra om kvällarna så när jag vill skriva har jag blivit tvungen till att vara med honom. Jag har lagt mig runt 22 hela veckan faktiskt, med honom brevid mig! Det har dock varit ganska jobbigt för att han har vaknat väldigt ofta under natten och velat äta vilket betyder att jag sovit ganska så dåligt...
Nr 2 är att jag har fått en helt ny hobby... eller den har jag egentligen haft i många år (sådär 10 faktiskt) men jag har inte utövat den mer än lite då och då... det går verkligen i perioder.
När jag bodde i USA 1998-1999 var jag jätteduktig sen trappade det av men nu är jag bättre än någonsin... på att "skrappa"!!!! Haha!
Så när Sigge sover åker hans fotoalbum fram. Vardagsrumsgolvet förvandlas till mitt lilla "kryp in". Det ligger då saxar, papper, klistermärken, lim och massa andra saker på golvet och så sitter jag och gör fint i hans album!
Jag är inte så jätteduktig ännu, men det kommer. Det är roligt i vilket fall...
Lägger upp bilder på det någon dag framöver... 

Vad har annars hänt sedan sist!? Det dreglas förfullt... på mamma, på pappa, på Sigge, på soffan, på golvet. Ja allt är i stort sett blött när Sigge har varit i farten. En tand är på väg upp...
 
Sigge ligger o dreglar på golvet. Ny noshörningsbody från Meandi. Jeans fr H&M.

Annars har vi gosat en del i sängen denna vecka. Sigge har blivit så go! Han pratar o pratar
och skrattar o gosar! Inte massa skrik och gnäll längre faktiskt (bara när han är trött)
Sigge kan t.o.m prata...
Han säger HEJ! Hela tiden säger han HEJ! (det låter så i vilket fall)


Vi gosar i sängen... byxor från Åhléns!

När vi inte gosar eller dreglar så äter vi. Sigge kommer bli en liten tjockis... Vad då kommer? haha!
Nä men ärligt talat, min son ÄLSKAR burkmat! Vi ger typ 1-2 teskedar burkmat och Sigge blir tokig...
Han äter o ler o ska ha mer. När han inte får mer gnäller han...
Igår o idag har han fått prova katrinplommon pure för att han får fortfarande ont i magen o bajsar ju aldrig...
Tills idag... allt på en o samma gång! HAHA!
Men mums så gott det är (det tycker även mamma) Med katrinplommon pure alltså!!!! =)


Sigge äter katrinplommon på burk!

Igår var vi på fotboll också! Och Sigge gillade det starkt. hela första halvlek hängde han med... Satt på räcket (pappa höll honom) o kollade på duktiga Kalmar FF. Tyvärr blev han lite rastlös i andra halvlek, det blev ju nämligen inga mål! Hmm... så vi gick omkring lite Sigge o jag. Stackars Kalmar som fick stryk trots att de var så mycket bättre än Göteborg...


Sigge o pappa kollar på fotboll! OBS! Pappa håller på West Ham INTE på Aston Villa!!!!!

Idag fick Sigge sin första julklapp, av moster Andrea o morbror Martin. En jättefin body från Pippi Långstrump
fick han! (Lägger ut bild senare!) Tack tack för den, så jättefin den var...
Och varför då undrar ni då säkert?! Jo för att moster Andrea tycker att Sigge växer lite för fort o tror att den kanske är för liten vid jul! haha! ;)
Jag fick oxå en present idag förresten.
Min kompis Petra var hemma på besök (hon har flyttat till Göteborg) så kom hon o en kompis upp med en MEGA STOR SKÅL MED GODIS! MUMS! Hmm... Ni känner mig allt för väl...
I LOVE GODIS!!!!!!!!!!! (för er som inte vet!)
Tack Petra för det goda godiset och den mycket fina skålen! =)

Ok, dax att sova! Ha de bra. Kram

Kommentarer
Kommentaren skickades av: fruljungner

mycket bra bild på sigge i nöshörningsbodyn (som elsa också har)

2008-10-20 @ 10:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0