Måndag med Sigge!

PUBLICERAT DEN: 2008-06-23 KLOCKAN: 22:43:51
Den som säger att man hinner med mycket som nybliven förälder måste skämta... eller så har jag en ovanlig bebis som behöver allt för mycket uppmärksamhet. Hmm... idag kom vi ur sängen efter 10. Då skulle jag försöka sminka mig megasnabbt innan lilleman vaknade, men jag hann ungefär till hallen (ett par meter) när han började gny. Fort som sjutton fick jag göra det allra viktigaste... gå på toa o tvätta ansiktet typ... sen var det tillbaka till sängen. Hämta med honom till vardagsrummet o så mata lite... Han somnar i stort sett alltid när han äter, vilket är en av anledningarna till varför jag får mata så ofta! Men denna gång tänkte jag att det skulle vara positivt, då skulle jag få ett par minuter för mig själv medan han halvsov. Efter matningen la jag honom i soffan. Jag såg redan då hur mungipan började röra på sig... Halvsprang ut i köket, fixade ett par mackor o ett glas juice o så tillbaka till soffan. Under ätandet fick jag ha honom i knät så att han skulle sluta gråta... Berättade sedan för Sigge att vi skulle gå och posta lite brev, men först var det dax för mat igen... La honom sedan i soffan för att få en chans att klä på o göra mig iordning. Sedan var det hans tur... blöjbyte och rena kläder på. La honom i vagnen för att gå. Då blev han "hysterisk" och skulle ha mat igen! Satte mig i soffan, matade, la honom i vagnen och så ut... När jag väl kommit ut insåg jag att jag glömt hans täcke, men lilleman hade helt plötsligt somnat så ärligt talat struntade jag i det! (han fick ha en spyhandduk som täcke - dock nytvättad handduk) Promenaden var bra, det var skönt ute och Sigge sov hela tiden! Väl hemma igen vaknade han o var hungrig. Men vi som hade tvättid... Jag tänkte att vi nog skulle hinna starta ett par maskiner innan det krisar... Snabbt ner med lilleman i babybjörnen... Lilleman grät hela vägen till tvättstugan, i tvättstugan och hela vägen tillbaka! Fy vad elak jag kände mig och hela tiden tänkte jag "vad ska grannarna tro..." Matdax igen... (Jag hann läsa Barometern under tiden!!!) Satte på fotbollsskivan och dansade med lilleman sittande i babybjörnen till "ingen kickar fotboll som han Zlatan..." Lilleman gillade det! Ner i tvättstugan igen, i med nästa tvätt och sedan upp för att plocka lite. Klockan var nu 15.45, jag var helt slut. La mig i sängen med lilleman, han åt o jag halvsov! Så kom pappa äntligen hem!!!!!!!! Han fick ta lilleman medan jag fixade iordning tvätten... Undra hur lång tid det ska ta innan man får rutin på vardagen... Det känns verkligen som ett heltidsjobb med en bebis!!! Imorgon kommer mormor o morfar ner, då ska jag försöka hinna tvätta golven och betala alla räkningar. (Man måste verkligen passa på när man har barnvakt!) Dax att sova, God natt!!!

Kommentarer
Kommentaren skickades av: jenny

hihi...det är en aning annorlunda med bebis, det som tidigare tog en kvart tar nu en timme osv. men jag måste nog säga att elsa är oerhört snäll, hon kan sova i 4 timmar utan ett minsta gny, så jag hinner både tvätta, laga mat och baka bullar samtidigt...men det kan ju vända när som helst!!

2008-06-24 @ 11:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0