Åka Karusell och äta karamell...

PUBLICERAT DEN: 2008-08-31 KLOCKAN: 22:37:43
I helgen har vi varit i Storebro och Vimmerby igen! På fredagen var vi först hos mormor och morfar och så kom moster Andrea och Martin. Som jag skrev förrut så har jag haft problem med matningen i helgen. Mjölken har bara slutat komma och tur var att jag hade med lite Baby Semp så att Sigge ändå klarade sig!
På lördag förmiddagen sen åkte vi på Hultsfred marknad och gick där en sväng! Sigges första marknad och den var jätte intressant! Han kollade in allt och alla! Det var SÅ spännande!
Men efter ett par timmar där blev det förmycket och han somnade i baby Björnen som jag bar honom i!
Från marknaden hade vi med oss spislock och MARIANNELUNDSKARAMELLER så klart!!!

När vi kom hem hade mormor och morfar lagat goda pajer och dukat fram med ost och vitlöksbröd! Mmm... så gott! Vi åt och hade det trevligt!
Samtidigt pågick Finnkampen (jag brukar inte missa den men i år hade jag så mycket att göra med Sigge så jag fick strunta i den!) Däremot såg vi när Nicklas Wiberg sprang sina lopp... För några år sedan pluggade vi ihop (och festade några gånger ihop) så vi var mycket nyfikna på hur det gått för honom sedan dess! det var kul att se honom!!!!!!!! =)

På lördagkvällen åt vi sedan kräftor och det var den första kräftskivan utan sprit (för min del) på ganska många år!!!! =)Andrea och Martin hade oxå köpt krabben och det var MYCKET gott! =) Hade aldrig ätit det förrut!
Moster Mona och morbror Roger var oxå på besök och Sigge fick en jättefin barnskiva med alla Astrid Lindgrens kända sånger av Roger! Mysigt! =) Den ska vi spela och sjunga till! =)

Idag har vi varit hos farmor och farfar! Där hade kusinerna Edwin och Issa bott över så Sigge fick busa lite med dem!
Där fikade vi lite på förmiddagen och sedan kom kusinernas föräldrar och farbror Nicke och då fick vi jättegod middag!
På eftermiddagen sen såg vi på fotboll (jag sov nog mest...) men det var i vilket fall Kalmar mot Gif Sundsvall! Matchen slutade 3-0! HÄRLIGT!!!!!!!!!! HEJA KALMAR!!!!!!!!!!!!!
Nu vinner vi!!!!!!!! =)
Eller vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0