Allt går som på räls...

PUBLICERAT DEN: 2008-08-28 KLOCKAN: 21:51:56
Då har torsdagen gått den också...
Har haft fullt upp även idag, hela denna vecka har verkligen varit planerad in i minsta detalj! Herregud alltså! Nu får vi nog börja lugna ner oss lite igen så att jag orkar med! Haha!
07.15 ringde min klocka idag, shit så trött jag var då... Tror att jag låg kvar till 07.30 eller nåt och insåg sedan att jag verkligen var tvungen till att stiga upp för att hinna med alla besök... Undra när jag senast gick upp så tidigt!? Kändes som att Sigge hade ätit hela natten... Jag var helt slut och så hade jag en del spya på mig...

En snabbdusch hann jag med innan mina grabbar började sakna mig...
Sen bar det av till MVC! Jag skulle nu göra min "efterkontroll" och visa att jag kunde knipa bra... "Utmärkt" sa min barnmorska!
Vi gick även genom födelsejournalen, den var riktigt häftig att se nu i efterhand, så detaljerad... Mycket av det som stod har man tyvärr glömt bort eller förträngt! Intressant! =)
Sen skulle vi givetvis visa upp vårt charmtroll också och min barnmorska blev riktigt förtjust! :)
Efter MVC var det dax för BVC. Som tur var så var vi lite tidiga dit så Sigge hann få mat och en ny fräsch blöja innan det var dax för vägning, mätning och spruta! :(
Vår lille plutt har nu blivit en riktig klimp... Hela 6360 gram och är 62 cm lång! Jag som alltid säger till IDA att hon har grädde i tuttarna! (Embla har vuxit snabbt...)  Nu är vi själva där... Han har verkligen ätit ifatt vår lille plutt! Inte undran på att jag sover dåligt om nätterna! haha!
Så var det spruta oxå... Fy vad jag tycker illa om sprutor... Andreas fick hålla hans ben och så tog hon i låret! URSH!
Sigge blev riktigt förvånad och så grät han i 10 sekunder, sedan var allt bra igen!
Under dagen har ha dock varit lite extra ledsen och kanske är det för sprutan... Han har i vilket fall fått lite smärtlindring och verkat betydligt nöjdare efter det...

Efter alla doktorbesök tog Sigge och jag en tupplur på soffan, så skönt och välbehövligt! =)

I eftermiddag har vi sedan varit en snabb sväng på ÖB på Öland och så varit o handlat lite mat...
Nu sover Sigge sedan en timme tillbaka och det är snart dax för mig att krypa ner till honom... är så himla trött!

Imorgon åker vi till Storebro igen. Vi ska ha "kräftfest" hos mormor och morfar och så ska vi eventuellt besöka Hultsfreds marknad! It´s the best!!! :)

Sov gott så hörs vi imorgon!

Trevlig helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0